Mire (is) jó ez a SharePoint?
Leggyakrabban talán a céges levelező rendszerek felhőbe költöztetése kapcsán hangzik el ez a kérdés. Az Office 365 (illetve április 21-től már Microsoft 365) csomagban sok egyéb mellett érkezik a SharePoint is, és bár sokszor nincs feltétlen tervben a bevezetése, előbb-utóbb felmerül, hogy jó lenne használni valamire, ha már van.
A kérdés hallatán aztán az egyszeri tanácsadó csillogó szemekkel végtelen felsorolásba kezd. Van pár hálás terület, mint például a dokumentumkezelés vagy a munkafolyamatok, illetve feladatok kezelése, ezek hamar át szoktak menni. Ami nagyobb fejtörést okoz, az a webhelyek és a kapcsolódó lehetőségek gyors, kisvállalati környezetben is azonnal hasznosítható módon történő bemutatása. Erre hozott most az élet tragikus módon egy tökéletes példát.
A fenti videó sorozatban lépésről lépésre elkészítek egy tájékoztató weboldalt SharePointon. Ha van Office 365 előfizetésetek és szükségetek van egy egyszerű központi kommunikációs felületre, akkor ez segíthet elindulni:
1/6 Bemutató
2/6 Webhely létrehozása
3/6 Aloldalak kialakítása
4/6 Kezdőlap, hírek
5/6 Menüszerkezet, design
6/6 Megosztás, e-mail értesítés
Ha kicsit több időtök is van, akkor érdemes megnézni az alábbi oldalt, ahol egy lényegesen gazdagabb webhely kialakítását veszik végig:
https://techcommunity.microsoft.com/t5/microsoft-sharepoint-blog/build-a-crisis-management-site-to-connect-people-and-information/ba-p/1216791
A videóban említett hat hónapos ingyenes Office 365 E1 hozzáférésről részletes információk:
https://tomtalks.blog/2020/03/microsoft-offers-paid-microsoft-teams-features-free-for-6-months-as-response-to-covid-19/